経理代行・記帳代行

経理代行・記帳代行とは、会社の経理業務、主に請求書や領収書などの整理・伝票作成・会計ソフトへの記帳業務をアウトソーシングすることを指します。経理記帳業務は経営管理上は間接部門と言われ、直接会社の売上収益に結び付くものではありません。なおかつ、法人税などの申告の基礎になる業務であり、専門的な知識も必要となってきます。そこで外部の専門家に一括してアウトソーシングすることにより、社内では本業に集中でき、コスト面、人材の確保といったリスクを排除できることから、大企業をはじめ多くの会社で導入されています。

マイナス面としてはタイムリーに会計データにアクセスできないといったことが上げられましたが、現在ではITの発達により、大幅に改善されてきています。

コメントをお書きください

コメント: 1
  • #1

    buytadalafilonline (水曜日, 07 11月 2012 14:56)

    I intended to draft you this bit of remark in order to say thank you once again for the pretty guidelines you've documented here. It is quite strangely open-handed of you to present unhampered precisely what a lot of people could have made available as an electronic book to generate some cash for themselves, and in particular now that you could have tried it if you decided. Those good tips likewise served as a good way to recognize that some people have a similar dream the same as my personal own to understand a whole lot more concerning this condition. I am sure there are lots of more fun periods ahead for many who take a look at your website.